ملاحظات اخلاقی و حقوقی استفاده از اپلیکیشن سی طب

این مستند، ملاحظات اخلاقی و حقوقی اجرای طرح آزمایشی استفاده از اپلیکیشن برخط (آنلاین) سامانه یاری رسان طلوع بهبودی با نام اختصاری سی طب به عنوان محصول شرکت آینده پژوهان را معرفی می نماید. کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی مرتبط با استفاده از این اپلیکیشن ملزم به رعایت این ملاحظات می باشند. این اپلیکیشن به منظور ارایه خدمات سلامت در منزل بصورت درخواست برخط (آنلاین) طراحی و اجرا شده است.
شرکت آینده پژوهان پیشرو دانش و فناوری سلامت با بهره گیری از فارغ التحصیلات رشته های مرتبط نظیر مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، سیاستگذاری، آینده پژوهی، مهندسی نرم افزار و ....، تمام تلاش خود را جهت اطمینان از کیفیت خدمات خود خواهد نمود. همچنین مراکز ارایه دهنده خدمت طرف قرارداد این شرکت با نظارت کافی و از بین مراکز خوشنام شهر انتخاب می گردند

" بخش اول : مباحث عمومی"

ماده 1 - تعاریف و اصطلاحات

۱-۱- شرکت : شرکت آینده پژوهان پیشرو دانش و فناوری با نام تجاری سی طب که نسبت به ارائه خدمات در منزل اقدام می‌نماید. ۱-۲- سی طب : خدمات نرم‌ افزاری که توسط شرکت به منظور ارایه خدمات در منزل ارائه می‌شود.
۱-۳- اپلیکیشن : نرم افزار متعلق به شرکت که به منظور استفاده از خدمات سلامت در منزل، حق استفادۀ موقت از آن برابر شرایط قراردادی به کاربران اعطا می‌گردد.
۱-۴- کاربر: شخص حقیقی یا حقوقی است اعم از ارایه دهنده خدمت و گیرنده خدمت که از طریق اینترنت به اپلیکیشن سی طب متصل و از خدمات آن بهره مند می‌شود.
۱-5- کاربر موسسه ارایه دهنده خدمت: موسسه حقوقی شامل آزمایشگاه و داروخانه است که درخواست خدمت سلامت ثبت شده در اپلیکیشن سی طب برای او ارسال و از طریق "کاربر ارایه دهنده خدمت" نسبت به ارایه خدمت در منزل اقدام می‌نماید.
۱-6- کاربر ارایه دهنده خدمت: شخص حقیقی است که با مراجعه به منزل، به درخواست خدمت سلامت ثبت شده در اپلیکیشن سی طب اقدام می‌نماید.
۱-7-کاربر سفارش دهنده خدمت: شخص حقیقی یا حقوقی است که به منظور استفاده از خدمات سی طب درخواست دریافت خدمات سلامت در منزل را در نقطه مقصد اپلیکیشن سی طب ثبت می نماید.
۱-8- حساب کاربری: حسابی است که اشخاص برای استفاده از خدمات سی طب در اپلیکیشن این نرم افزار ایجاد کرده‌اند.
۱-9- اعتبار: مبلغی است که کاربران سفارش دهنده در حساب کاربری خود به منظور استفاده از خدمات سی طب دارند. این مبلغ به صورت پرداخت از طریق سامانه بانکی و کارت‌های عضو شبکۀ شتاب طبق شرایط و مقررات حاضر منظور و محاسبه خواهد شد.
۱-10- اطلاعات محرمانه: اطلاعاتی که توسط کاربران در اختیار سی طب قرار داده می‌شود اعم از اطلاعاتی که به صورت مستقیم از سوی کاربران وارد می‌شود و همچنین اطلاعاتی که به صورت خودکار و در نتیجۀ بهره برداری از خدمات سی طب در اختیار شرکت قرار داده می‌شود، مانند اطلاعات مربوط به دریافت خدمت اعم از موقعیت مکانی دریافت خدمت، نوع بیماری و غیره.
۱-۱1- قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران: قانون اساسی، قوانین عادی، آئین نامه‌های اجرایی، بخشنامه‌ها، دستورالعمل‌ها و کلیه ضوابط قانونی حاکم بر انجام موضوع قرارداد

ماده 2: اصول و ارزش های اخلاقی

شرکت و کاربران ارایه دهنده خدمت اصول زیر را به عنوان ارزش های حاکم بر ارایه خدمت باور دارند و به آنها الزام عملی خواهند داشت :
- رعایت هرنوع الزام ایمنی ارایه خدمت
- رعایت تعرفه خدمات و عدم القای تقاضا برای خدمات غیرضروری
– حفظ حرمت بیمار
– دقت و درستی انجام کار
– تعهد و وجدان کاری
– برقراری ارتباط انسانی
– صداقت
– تلاش برای ارتقای صلاحیت حرفه ای


ماده 3 - حساب کاربری

3-1- کاربران با ثبت نام در سی طب و همچنین با هر بار استفاده از خدمات آن می‌پذیرند که قوانین و مقررات جاری سی طب را به صورت کامل مطالعه کرده و با اطلاع کامل آن را پذیرفته‌اند. استفادۀ مستمر کاربران از اپلیکیشن به معنی پذیرش هرگونه تغییر در قوانین و مقررات آن است.
3-۲- برای استفاده از خدمات سی طب لازم است که هر کاربر گیرنده خدمت اعم از شخص حقیقی و یا حقوقی یک حساب کاربری در اپلیکیشن بسازد. تنها اشخاصی که بیش از ۱۸ سال سن و واجد اهلیت قانونی باشند می‌توانند اقدام به ساختن حساب کاربری در اپلیکیشن کنند. برای استفاده از خدمات سی طب، کاربر مذکور باید نام، نام خانوادگی، آدرس پست الکترونیکی و شماره همراه خود را در اپلیکیشن ثبت کند.
3-۳- کاربران می‌پذیرند اطلاعات خواسته شده را به صورت صحیح و به‌ روز در اپلیکیشن وارد کنند و مسئول عدم صحت اطلاعات اعلام شده شخص کاربر می‌باشد.
3-۴- کاربران متعهد می‌گردند که صرفا با ایمیل متعلق به خود نسبت به ثبت نام در اپلیکیشن اقدام نمایند. در غیر این صورت در برابر شخص ذینفع صاحب ایمیل تماما مسئول بوده و شرکت به محض آگاهی از این موضوع نسبت به لغو عضویت کاربر مذکور اقدام خواهد نمود.
3-۵- هر شخص با توجه به مدارک هویتی تنها می‌تواند یک حساب کاربری به عنوان کاربر بنا به مورد در اپلیکیشن داشته باشد. در صورتی که شرکت اطلاع یابد که به نام یک شخص اعم از حقیقی و یا حقوقی حساب‌های کاربری متعدد وجود دارد، شرکت مجاز خواهد بود نسبت به قطع خدمات و غیرفعال نمودن حساب‌های کاربری مذکور اقدام نماید.
3-۶- مسئولیت همۀ فعالیت‌هایی که از طریق حساب کاربری اشخاص حقیقی و یا حقوقی در اپلیکیشن سی طب انجام می‌شود به عهدۀ کاربران است. بنابراین مسئولیت دریافت کنندگان غیر از کاربر نیز، که با استفاده از حساب کاربری وی از خدمات سی طب استفاده می‌نمایند، کاملا متوجه خود کاربر دارای حساب کاربری می‌باشد.
3-7- کاربران حق ندارند به اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر اجازه استفاده از حساب کاربری خود را بدهند یا حساب خود را به شخص حقیقی یا حقوقی دیگری منتقل کنند. در مورد کاربر شخص حقوقی نیز، مسئولیت‌های قانونی بهره برداری از خدمات سی طب متوجه مدیران مجموعه‌های مذکور خواهد بود.
3-8- در شرایط خاصی ممکن است از کاربر دریافت کننده خدمت برای استفاده از خدمات، درخواست احراز هویت شود، در چنین شرایطی اگر کاربر اطلاعات کافی در اختیار شرکت قرار ندهد، شرکت می‌تواند حساب کاربری وی را مسدود کرده و از ارائۀ خدمات به کاربر خودداری کند.


ماده 4 - استفاده از خدمات سی طب

4-۱- کاربران متعهد می‌شوند در حین استفاده از خدمات سی طب از استعمال دخانیات امتناع کنند.
4-2- کاربران متعهد می‌شوند هیچ‌گاه از خدمات سی طب به صورتی که به سی طب یا شرکای آن صدمه‌ای وارد کند استفاده نکنند. در صورتی که کاربران نسبت به سوءاستفاده از امکانات فراهم شده در خدمات سی طب در جهت منافع شخصی و یا آسیب اعم از مادی و یا معنوی به منافع شرکت اقدام نمایند، شرکت ضمن داشتن حق قطع خدمات و غیرفعال نمودن حساب کاربری، مجاز خواهد بود با مراجعه به مراجع قضایی و یا سایر مراجع ذیصلاح قانونی نسبت به مطالبه جبران خسارات وارده اقدام نماید.
4-3- کاربران می‌پذیرند که شرکت ممکن است از ارسال پیامک، ایمیل و یا Push Notification به عنوان راه ارتباطی شرکت با وی استفاده کند. کاربران می‌توانند درخواست کنند که ارسال این پیام‌ها قطع شود اما می‌پذیرند که با انصراف از دریافت این پیام‌ها، ممکن است در استفاده از خدمات با مشکل مواجه شوند و یا اطلاعات مقتضی بموقع به ایشان نرسد.
4-4- کاربر دریافت کننده خدمت می‌پذیرد اعتباری که در حساب کاربری خود دارد، فقط برای استفاده از خدمات سی طب قابل استفاده است و امکان دریافت این وجه را به صورت نقد ندارد.
4-5- مسئولیت تامین اینترنت و سخت‌افزار لازم و همچنین پرداخت هزینه‌های مربوط به آنها برای استفاده از خدمات سی طب به عهدۀ کاربران است.
4-6- کاربران متعهد می‌شوند پس از اتمام سفر از هیچ بخش از اطلاعاتی که در نتیجۀ استفاده از خدمات سی طب، کسب کرده‌اند، هیچ‌گونه استفاده‌ای نکنند. طبعاً ذخیره کردن اطلاعات دریافت کننده اطلاعات یا ارایه دهنده اطلاعات به هر شیوه ای مغایر با قوانین سی طب خواهد بود. در هر صورت اطلاعات مذکور به صورت امانت در اختیار کاربران قرار گرفته است و در صورت نقض تعهدات مذکور، شرکت مجاز به پیگیری حقوقی و کیفری موضوع خواهد بود.
4-7- کاربران متعهد به رعایت همۀ قوانین اسلامی، شرعی، اخلاقی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران از جمله رعایت حجاب مناسب در هنگام استفاده از خدمات سی طب هستند.
4-8- کاربران می‌پذیرند سی طب خدمات نرم‌افزاری است که ارتباط بین کاربران دریافت کننده خدمت و ارایه دهنده را برای توافق برای دریافت یک خدمت سلامت فراهم می‌کند. در خدمات سی طب کاربر ارایه دهنده مختار است درخواست ارایه خدمت را بپذیرد یا رد کند. همچنین کاربر دریافت کننده خدمت مختار است پس از ارسال درخواست، مشخص شدن ارایه دهنده خدمت و تا قبل از رسیدن ارایه دهنده خدمت به مبدا، دریافت خدمت را انجام یا انصراف دهد.


ماده 5 - هزینه ها و پرداخت

5-1- کاربر دریافت کننده خدمت می‌پذیرد امکان استرداد هزینه‌هایی که وی به شرکت می‌پردازد وجود ندارد.
5-۲- کاربر دریافت کننده خدمت می‌پذیرد هزینۀ دریافت خدمت از طرف سی طب مشخص می‌شود و پس از استفاده از آن اعتراضی نسبت به این هزینه نمی‌تواند داشته باشد. بدیهی است از آنجایی که کاربر دریافت کننده مجاز به عدم پذیرش هزینۀ اعلام شده از سوی سی طب می‌باشد، در صورت قبول، متعهد به پرداخت آن می‌باشد و به همین منظور کاربر مذکور با قبول این شرایط و مقررات به شرکت اختیار دریافت و وصول مبالغ مورد مطالبۀ شرکت را از محل اعتبار کاربری خود، اعطا می‌نماید.
5-۳- پرداخت هزینۀ دریافت خدمت سلامت، فقط از طریق روش‌هایی که توسط سی طب مشخص می‌شود، می‌تواند صورت گیرد. این روش‌ها عبارتند از: پرداخت از طریق اعتبار موجود در حساب کاربری سی طب، پرداخت اینترنتی و یا از طریق USSD برای افزایش اعتبار و پرداخت نقدی به ارایه دهنده خدمت.
5-4- در صورتی که کاربر دریافت کننده خدمت به هر دلیلی از جمله مشکلات نرم‌افزار، پرداخت را انجام نداده باشد، شرکت حق دارد مبلغ سفر را از اعتبار کاربر دریافت کننده در سی طب کسر کند و در صورت عدم پرداخت حساب کاربری مسدود خواهد شد.
5-5- چنانچه کاربر دریافت کننده خدمت اقدام به فحاشی، توهین و ضرب و جرح و سایر اقدامات خلاف قانون علیه کاربر ارایه دهنده خدمت نماید، حق مراجعه کاربر ارایه دهنده خدمت به مراجع قضایی ذیصلاح محفوظ است. علاوه بر آن شرکت حق مراجعه به مراجع قضایی از جهت لطمه به شهرت و اعتبار تجاری خود را خواهد داشت.


ماده 6 - مسئولیت سی طب

6-1- شرکت با تمام امکانات خود از جمله مرکز تماس، واحد رسیدگی به شکایات و فرآیند میانجی گری تمامی تلاش خود را جهت رضایت کاربران، رفع اختلافات ایجاد شده در زمان ارائه و استفاده از خدمات سی طب بین کاربران، و ایجاد صلح و سازش فی مابین آنها می‌کند.
6-۲ - شرکت با استفاده از نظارت‌های خود و انجام نظرسنجی از کاربران دریافت کننده خدمت، تلاش می‌کند خدمات با کیفیت مطلوب به کاربران ارائه دهد.
6-۳ - شرکت تلاش خود را جهت فراهم نمودن امکان استفاده از خدمات نرم‌افزاری خود توسط دستگاه‌های کاربران محترم می‌کند اما تضمینی نسبت به اجرا شدن آن روی همۀ دستگاه‌ها یا همۀ شبکه‌های ارتباطی (اینترنت، شبکۀ تلفن‌ همراه و …) نخواهد داد.
6-۴ - تمامی اطلاعات کاربران به عنوان اطلاعات محرمانه نزد شرکت محافظت شده و دسترسی به آن توسط اشخاص ثالث ممنوع بوده مگر برابر تصمیم مقام ذیصلاح قضایی. بنابراین در صورت درخواست و صدور دستور مقتضی از سوی مراجع قضایی، شرکت مکلف به ارائۀ اطلاعات کاربران به مراجع مذکور می‌باشد.
6-۵- چنانچه هر یک از کاربران سی طب در زمان استفاده از خدمات آن با مشکلی مواجه شوند برابر شرایط فوق می‌توانند شکایت خود را از طریق مرکز تماس و واحد رسیدگی به شکایات سی طب مطرح و شرکت پیگیری لازم و تلاش خود را جهت حل و فصل اختلافات بعمل خواهد آورد.
6-6- مسئولیت سی طب فقط در فرضی است که کاربر دریافت کننده خدمت از طریق اپلیکیشن سی طب درخواست خدمت ارسال کرده است و کاربر ارایه دهنده نیز این درخواست را پذیرفته است. لذا اگر کاربران دریافت کننده و ارایه دهنده خدمت که در اپلیکیشن سی طب ثبت نام کرده‌اند خارج از اپلیکیشن با یکدیگر بر ارایه خدمتی توافق نمایند هیچ گونه مسئولیتی متوجه شرکت نخواهد بود.
6-7- کاربران ممکن است که در وب‌سایت یا نرم‌افزار نسخه پزشک، عکس، متن، فایل صوتی، فایل تصویری یا فایل‌های مشابه را وارد کنند. مالکیت هر مطلب (شامل نسخه، عکس، متن، فایل صوتی، فایل تصویری یا فایل‌های مشابه) که به این شکل در خدمات ثبت شود همچنان متعلق به کاربران خواهد بود.


ماده 7 - مسئولیت کاربران

7-1- مسئولیت همۀ اقدامات و افعال کاربران که ناشی از عدم رعایت قوانین موضوعه جمهوری اسلامی ایران از جمله قانون مجازات اسلامی (ارتکاب جرم در هنگام دریافت خدمت) و قوانین مدنی (ورود خسارت به اموال کاربران) باشد، برعهدۀ شخص متخلف بوده و شرکت هیچ گونه مسئولیتی در قبال اعمال و افعال فوق نداشته و نخواهد داشت و شرکت می‌تواند ضمن غیر فعال کردن حساب کاربری متخلف، از طریق مراجع ذیصلاح، اقدامات قانونی را علیه نامبرده نسبت به احقاق حقوق قانونی شرکت به عمل آورد.
7-۲- هر گونه اقدامی از سوی کاربر ارایه دهنده خدمت که منجر به ورود خسارت به شهرت، اعتبار و دارایی‌های شرکت شود، تخلف از شرایط قراردادی و قانونی تلقی خواهد شد. شرکت این حق را برای خود محفوظ می‌داند که حساب کاربر ارایه دهنده را مسدود کند و در صورت نیاز، علیه شخص اقدام قانونی انجام دهد و خسارت و حقوق قانونی خود را مطالبه کند.
7-۳- کاربر ارایه دهنده خدمت متعهد می‌شود تنها از علایم و اقلام سازمانی که توسط سی طب تهیه و در اختیار او گذاشته شده است استفاده کند.
7-4- کاربر ارایه دهنده خدمت متعهد به بیمه نمودن وسیله نقلیه تا سقف تعهدات قانونی خود می‌باشد تا در صورت بروز خسارات به اشخاص ثالث، امکان جبران خسارات از طریق شرکت بیمه گر میسر باشد.
7-5- کاربران حق ندارند هیچ فعالیتی در راستای حصول دسترسی غیرقانونی و غیر متداول به هیچ بخش از سامانۀ سی طب انجام دهند.
7-6- کاربران با عضویت در خدمات سی طب قصد و اراده خود را نسبت به پذیرش انعقاد هرگونه اقدام و عمل حقوقی از جمله عقود و معاملات از راه دور و از طریق سامانۀ رایانه‌ای و الکترونیکی اعلام می‌کنند.
7-7- کاربران موظف هستند مدارک لازم و تعیین شده برای ثبت نام و استفاده از اپلیکیشن سی طب را برای شرکت ارسال نمایند.
7-8- هر زمان که برقراری ارتباط برای کیفیت بهتر خدمت لازم باشد این ارتباط از طریق کاربر ارایه دهنده خدمت با بیمار برقرار خواهد شد.


ماده 8 - قطع خدمات

8-1- شرکت در شرایطی که به هر دلیل به این نتیجه برسد حضور یک کاربر (دریافت کننده خدمت یا ارایه دهنده خدمت) می‌تواند برای شرکت یا سایر کاربران خطرناک باشد یا مطلوب نباشد، طبق صلاحدید و تشخیص خود حق حذف دسترسی کاربر مذکور به خدمات سی طب را دارد. در این صورت، کاربر حق طرح هیچگونه ادعا و یا اعتراضی را نخواهد داشت.

"بخش دوم : موارد حقوقی تخصصی خدمات سلامت"


ماده 9 – دریافت دارو در منزل

کاربر ارایه کننده خدمت
1- داروخانه خود را موظف به ارایه توضیحات کافی به کاربر دریافت کننده خدمت، درمورد نحوه مصرف دارو می داند.
2- داروخانه برای اطمینان از دریافت و تحویل داروی درست مطابق با نسخه، با داروخانه های معتبر قرارداد منعقد می نماید.
3- در صورت نیاز به در نظر گرفتن نظر کاربر درخواست کننده خدمت در مورد موضوعاتی نظیر برند و نوع دارو و یا ارایه بخشی از نسخه دارویی، این نظر اخذ خواهد شد.
4- داروخانه خود را موظف به رعایت اصل محرمانه بودن اطلاعات بیمار و حفظ اسرار مرتبط با بیماری خدمت گیرنده و خانواده او، رعایت حریم خصوصی خدمت گیرنده و خانواده او و حفظ اسرار مرتبط با حضور ارائه دهنده، در منزل خدمت گیرنده می داند.
5- داروخانه خود را موظف به ارایه به موقع خدمت و رعایت شان و احترام به گیرنده دهنده خدمت، آسیب نرساندن به بیمار و عدم ارائه خدماتی که احتمال ایجاد آسیب برای بیمار دارد می داند.
6- داروخانه خود را موظف به ارایه خدمات در منزل با رعایت عدالت در ارائه دارو به اقشار مختلف جامعه بدون در نظر گرفتن سن، جنس، قومیت و مذهب می داند.
7- داروخانه موظف به رعایت الزامات ارایه خدمات داروخانه ای وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و الزامات ایمنی موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران می باشد.
8- داروخانه از سلامت روانی و حداقل الزامات سلامت جسمی ارایه دهنده خدمت در منزل، اطمینان حاصل می نماید.
9- مسئولیت چک کردن مدارک لازم وی اعم از مدرک و گواهی صلاحیت حرفه ای اولیه و گواهینامه رانندگی وسیله حمل تا در منزل بر عهده داروخانه می باشد.
10- داروخانه با سازو کار مناسب از دریافت آموزش ها و صلاحیت های لازم توسط ارایه دهنده خدمت اطمینان حاصل می کند.

کاربر دریافت کننده خدمت
1- هرگونه مسئولیت تداخل دارویی یا عوارض جانبی مصرف دارو بر عهده بیمار بوده و قبل از تحویل نسخه به سی طب و در زمان مراجعه به پزشک مربوطه، باید از آن اطمینان حاصل نماید.

ماده 10- انجام آزمایش درب منزل

کاربر ارایه کننده خدمت
1- آزمایشگاه خود را موظف به ارایه توضیحات کافی به کاربر دریافت کننده خدمت، درمورد الزامات انجام آزمایش می داند.
2- آزمایشگاه برای اطمینان از انجام دقیق آزمایش مطابق با استاندارد، با آزمایشگاه_های معتبر قرارداد منعقد می نماید.
3- آزمایشگاه خود را موظف به رعایت اصل محرمانه بودن اطلاعات بیمار و حفظ اسرار مرتبط با بیماری خدمت گیرنده و خانواده او، رعایت حریم خصوصی خدمت گیرنده و خانواده او و حفظ اسرار مرتبط با حضور ارائه دهنده، در منزل خدمت گیرنده می داند.
4- آزمایشگاه خود را موظف به ارایه به موقع خدمت و رعایت شان و احترام به گیرنده دهنده خدمت، آسیب نرساندن به بیمار و عدم ارائه خدماتی که احتمال ایجاد آسیب برای بیمار دارد، می داند.
5- آزمایشگاه خود را موظف به ارایه خدمت در منزل با رعایت عدالت در ارائه دارو به اقشار مختلف جامعه بدون در نظر گرفتن سن، جنس، قومیت و مذهب می داند.
6- آزمایشگاه خود را موظف به حمل و نگهداری استاندارد نمونه های دریافت شده از بیمار می داند.
7- آزمایشگاه موظف به رعایت الزامات ارایه خدمات آزمایشگاهی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و الزامات ایمنی آزمایشگاه های تشخیص طبی موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران می باشد.
8- آزمایشگاه از سلامت روانی و حداقل الزامات سلامت جسمی ارایه دهنده خدمت در منزل، اطمینان حاصل می نماید.
9- مسئولیت چک کردن مدارک لازم وی اعم از مدرک و گواهی صلاحیت حرفه ای اولیه و گواهینامه رانندگی وسیله حمل تا در منزل بر عهده آزمایشگاه می باشد.
10- آزمایشگاه با سازو کار مناسب از دریافت آموزش ها و صلاحیت های لازم توسط ارایه دهنده خدمت اطمینان حاصل می کند.

کاربر دریافت کننده خدمت
1- کاربر دریافت کننده خدمت می بایست الزامات و شرایط استاندارد نمونه گیری را رعایت نماید و هرگونه عوارض عدم رعایت آن بر عهده وی می باشد.

ماده 11- دریافت مراقبت های پرستاری در منزل

کاربر ارایه کننده خدمت
1- موسسه ارایه خدمات پرستاری و مراقبت در منزل خود را موظف به ارایه توضیحات کافی به کاربر دریافت کننده خدمت، درمورد الزامات ارایه مراقبت در منزل می داند.
2- موسسه برای اطمینان از ارایه مناسب و با کیفیت خدمات در منزل، با ارایه دهندگان دارای صلاحیت های لازم قرارداد منعقد می نماید.
3- موسسه خود را موظف به رعایت اصل محرمانه بودن اطلاعات بیمار و حفظ اسرار مرتبط با بیماری خدمت گیرنده و خانواده او، رعایت حریم خصوصی خدمت گیرنده و خانواده او و حفظ اسرار مرتبط با حضور ارائه دهنده، در منزل خدمت گیرنده می داند. 4- موسسه خود را موظف به ارایه به موقع خدمت و رعایت شان و احترام به گیرنده دهنده خدمت، آسیب نرساندن به بیمار و عدم ارائه خدماتی که احتمال ایجاد آسیب برای بیمار دارد، می داند.
5- موسسه خود را موظف به ارایه خدمت در منزل با رعایت عدالت در ارائه دارو به اقشار مختلف جامعه بدون در نظر گرفتن سن، جنس، قومیت و مذهب می داند.
6- موسسه از سلامت روانی و حداقل الزامات سلامت جسمی ارایه دهنده خدمت در منزل، اطمینان حاصل می نماید.
7- مسئولیت چک کردن مدارک لازم وی اعم از مدرک و گواهی صلاحیت حرفه ای اولیه و گواهینامه رانندگی وسیله حمل تا در منزل بر عهده موسسه می باشد.
8- موسسه با سازو کار مناسب از دریافت آموزش ها و صلاحیت های لازم توسط ارایه دهنده خدمت اطمینان حاصل می کند.

کاربر دریافت کننده خدمت
1- کاربر دریافت کننده در بیان علائم و تاریخچه بیماری و بیماری های زمینه ای صداقت داشته و هرگونه عوارض ناشی از مخفی نگهداشتن این اطلاعات بر عهده وی می باشد.
2- کاربر دریافت کننده خدمت می بایست الزامات و شرایط استاندارد دریافت مراقبت در منزل را فراهم نماید و هرگونه عوارض عدم رعایت آن بر عهده وی می باشد.